45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

ازگیل و خواص آن

ازگیل و خواص آن

ازگیل به انگلیسی،ازگیل ژاپنی،ازگیل وحشی، ازگیل خواص،ازگیل چیست

درباره ازگیل و خواصش چقدر می دانید؟

جالب است بدانید که ازگیل میوه‌ای عجیب و ناشناخته برای بیشتر مردم دنیا است. البته بعضی طعم آن را مشابه با انجیر، کامکوات و خرمای ایرانی می‌دانند و بعضی دیگر مزه ای مابین گلابی و زالزالک را به آن نسبت می‌دهند. در واقع ازگیل برای بسیاری از مردم دنیا عجیب و جذاب می باشد، آن را به عنوان میوه‌ای فانتزی می‌شناسند و قیمت بالایی هم دارد. ولی در ایران، عراق، ترکیه و بعضی کشورهای اروپایی به فراوانی پیدا می‌شود و البته یکی از معدود میوه‌هایی است که در فصل زمستان به بار می‌نشیند و میوه می دهد.
ازگیل،خواص ازگیل
ازگیل را چقدر می شناسید؟
لازم به ذکر است که ازگیل ابتدا به رنگ سفید است و با رسیده شدن به رنگ قهوه‌ای در می‌آید. واقعیت این است که این گیاه که در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا پیدا می‌شود، به سرعت فاسد می‌گردد و سرشار از پکتین می‌باشد. البته به همین علت برای تهیه انواع ژله، مارمالاد و مربا مناسب است. جالب است بدانید که درخت ازگیل برگ‌هایی به رنگ زرد و قرمز دارد و چوب این درخت خاصیت منحصر به فردی دارد و غیرقابل شکستن می باشد. قابل به ذکر است که ازگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از پتاسیم می‌باشد و به همین علت برای افرادی که ابتلا  به فشارخون بالا می‌باشند، مناسب و مفیداست
ازگیل،خواص ازگیل
جالب است بدانید که ازگیل سرشار از مواد مغذی می باشد هر 100 گرم از میوه ازگیل دارای 43 کالری، انرژی می‌باشد. البته 100 گرم از میوه ازگیل همچنین، 5/0 میلی‌گرم روی، 5/0 میلی‌گرم منگنز، 2/7 میلی‌گرم آهن، 39 میلی‌گرم فسفر، 55 میلی‌گرم منیزیم، 73 میلی‌گرم کلسیم و 792 میلی‌گرم پتاسیم دارد. این ارقام نشان می‌دهد که ازگیل سرشار از مواد معدنی می‌باشد. همچنین ازگیل فاقد هرگونه چربی اشباع و کلسترول است و در آن 75 درصد آب و 21 نوع اسید چرب مانند استئاریک اسید، پالمتیک اسید، لینولئیک اسید و اولئیک اسید وجود دارد. د رواقع همچنین سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B1 و ویتامین B2 می‌باشد.
ازگیل،خواص ازگیل

ازگیل بر ضد سنگ کلیه می باشد بهتر است بدانید که اصلی‌ترین کاربرد ازگیل برای رفع مشکلات کلیوی می‌باشد زیرا آب مولکولی زیادی دارد و بدن را سم زدایی می‌ نماید در نتیجه به عنوان همکاری برای کلیه‌ها معرفی می‌ گردد.البته مصرف مداوم ازگیل دفع ادرار را تسهیل می‌نماید و سنگ‌های کلیوی را از بین می‌برد. بدنیست بدانید که برای از بین بردن سنگ‌های کلیوی علاوه بر میوه ازگیل، از جوشانده برگ ازگیل، نیز می‌توان استفاده نمود.

ازگیل،خواص ازگیل

خوب است بدانید که ازگیل سرشار از ترکیبات فنلی می‌باشد. در واقع این ترکیبات فنلی در بدن تبدیل به پلی فنل‌ها می‌شوند و برای تولید آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی به کار می‌روند. البته تولید پلی فنل‌ها یکی از سیستم‌های دفاع آنتی‌اکسیدانی در بدن برای مقابله با رادیکال‌های آزاد است. ازگیل سرشار از فنولیک اسید و فلاوونوئیدها می‌باشد و به عنوان یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی شناخته شده است. بهتر است بدانید که همان طور که می‌دانید مصرف میوه‌هایی با ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالا مثل ازگیل موجب از بین رفتن رادیکال‌های آزاد و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به بسیاری سرطان‌ها می‌گردد.این میوه پر خاصیت در سرمای زمستان فراموش نکنید.

ازگیل و خواص آن

مطالب مرتبط:

عناب

زغال اخته

آلبالو

توت فرنگی

آقایان گردو بخورند!؟

آقایان گردو بخورند!؟

خواص گردو,فواید گردو,گردو درمانی,خاصیت گردو,خواص گردو درمانی,خواص گردو برای پوست,خواص گردو برای مو,خواص گردو برای جوانی,خواص گردو برای بارداری,خواص خوردن گردو,فواید گردو خام,فواید گردو پخته

آقایان گردو بخورند!؟

به گزارش بی اس ام اس : یک پژوهش جدید نشان داد: گردو سرعت رشد تومورهای سرطانی پروستات را در موشهای آزمایشگاهی کاهش می‌د‌هد.مصرف گردو هم سرعت پیشرفت سرطان پروستات را در موشها کند می‌کند و هم تاثیرات مفیدی روی ژن‌های چندگانه مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومور دارد.گردو اگرچه سرشار از چربی است اما برای سلامتی مفید است. این پژوهش نشان می‌دهد که وقتی موش‌های مبتلا به تومورهای سرطانی پروستات مقادیری گردو مصرف می‌کنند که مصرف آن برای مردها نیز به آسانی و بدون مشکل امکانپذیر است، رشد تومور در آنها کنترل می‌شود.نتیجه مصرف گردو در بیماران می‌تواند مفید و سودمند باشد.آمارها نشان می‌دهد که در آمریکا از هر 6 مرد یک نفر به سرطان پروستات مبتلا می‌شود. این سرطان از جمله بیماریهایی است که فاکتورهای محیطی بویژه رژیم غذایی نقش مهمی در بروز آن تولید می‌کنند. چندین مطالعه بالینی نشان داده است که خوردن گردو به دلیل اینکه سرشار از امگا-3، چربی‌های چند شاخه‌ای اشباع نشده، آنتی اکسیدانها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

آقایان گردو بخورند!؟

اما در این تحقیق برای اولین بار تاثیر مصرف این مغز گیاهی خوراکی در مقابله با سرطان پروستات مشخص شد.دکتر دیویس به موشهایی که با تغییرات و دستکاری‌های ژنتیکی به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند، مغز گردو خوراند. پس از 18 هفته متوجه شد مصرف مقداری گردو معادل مصرف روزانه یک انسان یعنی 4/2 اونس در موشها باعث شد به میزان قابل توجهی از اندازه و سرعت رشد تومورهای سرطانی در آنها کاسته شود در حالی که در گروه مقایسه موشهایی که به همین مقدار از چربی دیگر به جز چربی گردو استفاده کرده بودند،‌ این مزایا در آنها مشاهده نشده بود.محققان دریافتند: در موشهایی که گردو مصرف کرده بودند نه تنها رشد سرطان پروستات 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کرد بلکه مقدار نوعی پروتئین خاص در خون آنها کمتر شد. این پروتئین یک فاکتور رشد شبه انسولینی است که ارتباط بسیار قوی با بروز سرطان پروستات دارد. بعلاوه دیویس و دستیارانش روی تاثیر گردو بر فعالیت ژنی در تومورهای پروستات بررسی کرده و تاثیرات مثبت این خوردنی سالم را روی ژنهای چندگانه مرتبط با کنترل رشد و متابولیسم تومور کشف کردند.

آقایان گردو بخورند!؟

هلو و خواص درمانی

هلو و خواص درمانی

هلو انجیری،خواص هلو ،خواص برگه هلو،خواص برگه هلو،خواص هلو در بارداری،خواص هلو برای پوست

بهتر است بدانید که کاهش کلسترول و برطرف کردن دردهای شکمی بعضی از خواص درمانی هلو این میوه درشت، آبدار و شیرین و خوشمزه هستند.

در واقع هلو میوه‌ای درختی است که ارتفاع درخت آن به 5/3- 2 متر است و مثل بعضی از گیاهان، ‌قبل از بیرون آمدن برگ،‌ گل می‌دهدو درخت بسیار زیبایی است.

لازم است بدانید که برگ‌های این گیاه باریک و بلند بوده و گل‌های آن درشت و صورتی رنگ است و میوه آن درشت، آبدار و شیرین می‌باشد و هسته آن درشت و سخت

می باشد.

قابل ذکر است که دوران شکوفه‌ دهی این گیاه در فصل بهار می باشد.

هلو،خواص هلو

خواص درمانی هلو را بشناسید:

لازم است بدانید که در درمان بیماری‌های حاد عفونی و نیز بیماری‌های کلیوی و ناشی از کم خونی تاثیرگذاراست.

بهتر است بدانید که در کاهش کلسترول خون نقش بسزایی دارد.

در واقع  برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی موثر است.

گفتنی است که در برطرف کردن دردهای شکمی مفید است.

لازم به ذکر است که برای درمان دردهای روماتیسمی کاربردی است.

هلو،خواص هلو

لازم به ذکر است که با تحریک ماده مترشحه معده، عمل هضم را ساده تر می‌ نماید.

در واقع در درمان سرفه‌های شدید موثر و تاصیر گذار است.

بهتر است برای تخفیف خستگی‌های مفرط و نیز حالات افسردگی هلو مصرف کنید.

چالب است که بدانید  این میوه با داشتن قند و کربوهیدرات، انرژی از دست رفته را احیا می‌کند و خاصیت انرژی زا دارد.

هلو،خواص هلو

 به یاد داشتن مقدار بالای فسفر، محافظ سیستم عصبی است و برای درمان افرادی که دچار اختلالات عصبی هستند بسیار موثر می باشد.

لازم به ذکر است هلو که محافظ طبیعی سیستم ایمنی بدن می باشد.

جالب است بدانید که خوردن هلو به جای صبحانه، عملکرد روده و کبد را منظم می‌کند و خاصیت قلیایی بودن خون را حفظ می‌نماید

هلو،خواص هلو

راستی اگر آب هلو را به صورت لوسیون روی پوست بمالید سبب شفافیت و بازسازی پوست می‌ گردد و پوست را زیباتر می نماید.

بهتر است بدانید که  در پوست هلو موادی وجود دارد که لایه‌های چربی بدن را از بین می‌برد، از این رو برای رفع چاقی موثر می باشد.

هلو و خواص درمانی

مطالب مرتبط:

سیب

زردآلو

خرمالو