45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

45 سال زندگی

طرز تهیه پاستا

طرز تهیه پاستا

طرز تهیه پاستا , طرز تهیه پاستا پنه , طرز تهیه پاستا مرغ , طرز تهیه پاستا با شیر 

پاستا یا خمیراک (به ایتالیایی: Pasta) به معنی خمیر، یک اصطلاح عمومی برای گونه‌های مختلف ایتالیایی رشته فرنگی (نودل)، درست شده از خمیر آرد، آب یا تخم مرغ است. پاستا حدوداً به ۳۵۰ شکل مختلف موجود است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه پاستا پنه مرغ و گوشت تکه ای با شیر و خامه و سس پستو در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تاریخچه پاستا

وقتی به پاستا و خاستگاه آن فکر می کنیم بی درنگ یاد کشور ایتالیا می افتیم. بر خلاف پیتزا و سس گوجه که غذاهایی جدید محسوب می شوند پاستا تاریخچه قدیمی تری دارد و به صدها سال پیش برمی گردد. باور عامه بر این است که مارکوپولو جهانگرد مشهور در قرن ۱۳ به چین سفر کرد و ایده نودل را به ایتالیا آورد. اما تحقیقات نشان می دهد که پاستا خیلی پیش از آن در سیسیل مصرف می شده است. همچنین اسناد تاریخی غذایی را کشف کرده اند که در دوران رمی ها و اتروسک ها محبوب بوده است.

مواد لازم برای طرز تهیه پاستا آلفردو مرغ

پاستا پنه: ۵۰۰ گرم

کره: ۵۰ گرم

سینه‌ی مرغ: ۳۰۰ گرم

جعفری برای تزئین: به‌مقدار دلخواه

نمک و فلفل: به‌مقدار دلخواه

طرز تهیه پاستا آلفردو مرغ

ابتدا سینه‌ی مرغ را به قطعات مربعی یک‌ونیم در یک‌ونیم سانتی‌متر خرد کنید.قابلمه‌ای متوسط بردارید و روی حرارت بگذارید.کره در قابلمه ذوب کنید.قطعات مرغ را به ادویه آغشته کنید و درون ظرف بریزید و هم بزنید.کمی که مرغ‌ها تفت داده شد، سس آلفردو را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که کمی بجوشد و مرغ‌ها طعم‌دار شود.قابلمه‌ای دیگر بردارید و پنج پیمانه آب در آن بریزید.پاستا پنه را به‌همراه کمی روغن و اندکی نمک توی آب در حال جوش اضافه کنید.در قابلمه را باز بگذارید که پاستا له نشود.اجازه دهید پاستا پنه به‌خوبی بپزد.بعد از اینکه پاستا پخت، آن را با آب سرد آبکش کنید.از قبل ظرفی که می‌خواهید پاستا را در آن سرو کنید گرم کنید و پاستا پنه را داخل آن بریزید.سس آلفردو را به‌همراه مرغ‌ها روی پاستا پنه بریزید و روی آن را تزئین کنید.

طرز تهیه سس آلفردو

یک تابه‌ی متوسط انتخاب کنید و کره را در آن با حرارت ملایم ذوب کنید.نمک و فلفل را به کره‌ی ذوب‌شده اضافه کنید و حدود ۱۰ ثانیه تفت دهید. فلفل سفید بهترین گزینه برای درست‌کردن سس آلفردو فلفل سفید است؛ فلفل سفید رنگ بسیار خوبی به سس آلفردوی شما می‌دهد.در این مرحله سیر را له کنید و تفت دهید.خامه را به اضافه کنید و این ترکیب را مدام هم بزنید و اجازه دهید کناره‌های مایه‌ی شما جوش بزند.پنیر پارمسان را اضافه کنید و اندکی هم بزنید؛ سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خوب به هم دست بدهند.سس آلفردوی شما حاضر است. بسته به میل‌تان می‌توانید میزان خامه و کره یا پنیر را کم یا زیاد کنید. اگر دوست دارید سس‌تان رقیق‌تر باشد اندکی خامه اضافه کنید و اگر سس غلیظ‌تر را می‌پسندید، پنیر پارمسان را بیشتر بریزید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.